Saturday, May 21, 2011

:: Percaya Pada Diri ::

"Tak kira apa jua bentuk, rupa & size kamu, yang penting ialah rasa yakin pada kebolehan diri sendiri. Bila kita yakin, kita mampu lakukan apa saja. Jangan biarkan org lain yang tentukan siapa kita..hanya kita yg kenal diri kita sendiri"
Keistimewaan ada di dalam pelbagai bentuk dan rupa. Ada yang sememangnya dilahirkan cantik dan menawan. Ada yang dilahirkan berhati mulia dan ada yang dilahirkan cerdik pandai. Ada yang dilahirkan dengan berbakat besar. Malah memilik perwatakan yang mampu membuat orang lain ketawa disaat duka merupakan satu kelebihan yang cukup istimewa.

Untuk mencari keistimewaan itu, kita perlu percaya dan yakin pada kebolehan diri sendiri. Apabila kita yakin pada diri sendiri, cahaya keyakinan itu pasti akan terpancar diwajah kita secara semulajadi. Untuk yakin pada diri sendiri, kita perlu ikhlas dan jujur pada diri. Tidak perlu berpura-pura atau berlakon. Wajah kita tidak akan berseri jika disajikan dengan cahaya keyakinan yg penuh kepura-puraan.

Jujur, percaya dan yakinlah pada diri sendiri. Tidak perlu kita menjadi orang lain semata-mata itu yang mereka disekeliling kita mahu. Hanya kita tahu siapa kita, hanya kita sahaja yang kenal siapa kita..bukan mereka.
"Tuhan menjadikan setiap manusia dengan keistimewaan tersendiri. Maka terpulang kepada setiap manusia untuk meneroka dan mencari keistimewaan itu dari dalam diri mereka"

~ Dyna Nora ~

No comments:

Post a Comment