Friday, May 20, 2011

:: Tidak Seindah Biasa ::

"Hidup kita akan indah jika kita yg tentukan perjalanannya. Jika kita hanya berserah kpd takdir, maka jgn sesekali kita kecewa jika hidup kita tidak seindah biasa..."

Tentu ramai yang pernah mengeluh dan bertanya kenapa hidup kita tidak seindah yang kita impikan. Kenapa harus kita lalui hari-hari yang sunyi dan membosankan.

Namun pernah atau tidak kita terfikir, apa yang telah kita lakukan untuk tidak membiarkan hari kita tidak membosankan. Dalam hidup kita, kita akan sentiasa ada jalan alternative. Sama seperti kalau kita lalui sebuah jalan yang sesak. Kita sentiasa ligat berfikir untuk mencari jalan alternative supaya kita sampai ke destinasi kita dengan tidak terus bersesak disitu. Kalau tiada jalan alternative, kita akan lakukan pelbagai perkara...dengar radio, menyanyi dan macam-macam lagi untuk menghiburkan diri. Malah ada yang sempat berFB lagi.

Jadi mengapa tidak amalkan perkara ini didalam hidup kita. Jika terasa hari sudah mula membosan, bangun dan fikirkan apa yang boleh kita lakukan untuk menceriakan hari kita. Jangan hanya duduk dan mengeluh nasib diri.

Ingatlah bahawa kita sendiri yang tentukan hidup kita...bukan orang lain. Perjalanan yang indah bermula dari diri kita sendiri.

~ Dyna Nora ~

No comments:

Post a Comment