Tuesday, May 17, 2011

:: Perjuanganmu Belum Berakhir Sahabatku ::

Seorang sahabat yang telah bertahun-tahun tidak saya temui telah disahkan mengidap cancer stage 4. Dari berita yang saya terima daripada seorang teman baik, keadaan beliau amatlah sedih sekali. Hilang segala harapan dan semangat untuk meneruskan kehidupan. Hanya merintih nasib diri, menunggu dan terus menunggu apa yang akan berlaku pada hari esoknya.

Sahabat, mengapa begitu cepat mengalah? DIA masih menyayangi mu. Masih memberimu peluang untuk teruskan perjuangan. Jangan mengaku kalah sebelum berjuang...jangan sekali-kali!

Sayangnya saya tidak dapat menghubungi beliau untuk memberi kata-kata semangat. Selain keadaan diri beliau yang sudah tidak mampu berkata-kata, ada halangan BESAR yang menghalang saya daripada berbuat demikian. Namun ini adalah mesej yang saya telah titipkan kepada beliau:

"Never3x give up! Hanya dgn semangat yang kuat kita mampu bertahan & menempuh segala dugaan. Jgn terlalu memikirkan peluang yg telah diambil ttp fikirkan peluang yg DIA sdg berikan kpd kita. Rebut peluang itu utk kita teruskan perjuangan. Peluang itu x pernah tinggalkan kita, tetapi kita yang tinggalkan peluang itu! Think Positive!!"

~ Dyna Nora ~

No comments:

Post a Comment